Dnia 10 października 2017 r. 23 nauczycieli 4 szkół podstawowych biorących udział w projekcie i uczących w kl. 1-3 oraz kl.4-6 uczestniczyło w pierwszym szkoleniu stacjonarnym zaplanowanym w kursach blended-learningowych: .„Innowacyjna edukacja ekonomiczna uczniów kl. 1-3 szkoły podstawowej” i .„Innowacyjna edukacja ekonomiczna uczniów kl. 4-6 szkoły podstawowej”.
Szkolenie powyższe odbyło się w pracowni komputerowej w Szkole Podstawowej nr 8 w Tarnowie. Podczas niego nauczyciele zapoznawali się z platformą Moodle jako narzędziem szkoleniowym w tych kursach oraz zasadami pracy na odległość. Zalogowali się na platformę e-learningową na swoje kursy i sprawdzili poprawność swoich danych.
Bogumiła Surowiec i Maria Krogulec-Sobowiec (prowadzące szkolenie) przedstawiły uczestnikom wybrane zagadnienia i ćwiczenia z zakresu edukacji ekonomicznej w kl.1-3 oraz kl. 4-6 szkoły podstawowej, które zostały zamieszczone na platformie e-learningowej w osobnych kursach. Zwróciły także uwagę na popularne lektury szkolne, takie jak: „Dzieci z Bullerbyn”, „Przygody Tomka Sawyera”, „Ania z Zielonego Wzgórza”, serię „Przygody Mikołajka”, których bohaterowie spotykają się na co dzień z zagadnieniami ekonomicznymi/finansowymi. Jest to bardzo ważny element integracji wiedzy i doświadczeń ucznia z różnych przedmiotów, ponieważ zazwyczaj podczas omawiania powyższych lektur nie zauważa się aspektów edukacyjnych, jakie one niosą uczniom w zakresie ekonomicznym.
Dla 4 nauczycieli Pałacu Młodzieży odbyło się osobne szkolenie stacjonarne w pracowni komputerowej tej placówki oświatowej w godzinach porannych, ponieważ później prowadzili oni zajęcia z wychowankami.