Dnia 30 października 2017 r. w ramach projektu Obserwatorium Ekonomiczne Uczniów Tarnowskich Szkół Podstawowych zakończył się 26- godzinny kurs blended-learningowy „Innowacyjna edukacja ekonomiczna uczniów kl. 4-6 szkoły podstawowej” dla nauczycieli uczniów klas 4-6 szkół podstawowych biorących udział w projekcie i nauczycieli Pałacu Młodzieży.
Celem tego kursu było przygotowanie ww. nauczycieli do organizacji i prowadzenia zajęć dodatkowych w szkołach i pozaszkolnych w Pałacu Młodzieży „Na tropach ekonomii” dla uczniów klas 4-6 szkoły podstawowej oraz wychowanków tej grupy wiekowej.
Po 16-godzinnych zajęciach stacjonarnych nauczyciele brali udział w 10 konsultacjach e-learningowych synchronicznych z trenerem kształcenia na odległość zgodnie z harmonogramem przedstawionym poniżej:
1. konsultacje - 16 października 2017 r. od godz. 20.00 do godz. 20.45
2. konsultacje - 17 października 2017 r. od godz. 20.00 do godz. 20.45
3. konsultacje - 18 października 2017 r. od godz. 20.00 do godz. 20.45
4. konsultacje - 19 października 2017 r. od godz. 20.00 do godz. 20.45
5. konsultacje - 20 października 2017 r. od godz. 20.00 do godz. 20.45
6. konsultacje - 23 października 2017 r. od godz. 20.00 do godz. 20.45
7. konsultacje - 25 października 2017 r. od godz. 20.00 do godz. 20.45
8. konsultacje - 26 października 2017 r. od godz. 20.00 do godz. 20.45
9. konsultacje - 27 października 2017 r. od godz. 20.00 do godz. 20.45
10. konsultacje - 30 października 2017 r. od godz. 20.00 do godz. 20.45
Podczas 5-modułowego szkolenia e-learningowego jego uczestnicy wykonywali różne zadania i ćwiczenia (w tym scenariusze zajęć dodatkowych i pozaszkolnych „Na tropach ekonomii” dla uczniów klas 4-6 oraz wychowanków tej grupy wiekowej). Aktywności nauczycieli na platformie e-learningowej sprawdzane były przez trenera i opatrzone jego komentarzami odnośnie poprawności wykonania.